Česká filharmonie Kristian Bezuidenhout

Česká filharmonie ⬩ Kristian Bezuidenhout

Když v Rudolfinu naposledy dozněla Mahlerova Symfonie č. 5, zakusila Dvořákova síň jeden z nejfrenetičtějších aplausů vůbec. I proto ji šéfdirigent Semjon Byčkov po třech letech znovu řadí na program, tentokrát vedle Mozartova Klavírního koncertu č. 25. Přednese jej odborník na „historicky inspirovanou“ interpretaci, pianista Kristian Bezuidenhout.

Program

Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert pro klavír a orchestr č. 25 C dur, K. 503 (31')

— Přestávka —

Gustav Mahler
Symfonie č. 5 cis moll (72')

Účinkující

Kristian Bezuidenhout klavír

Semjon Byčkov dirigent

Česká filharmonie

Pokud zaslechnete Mahlerovu symfonii, která začíná trumpetovým sólem, můžete si být jistí, že posloucháte Pátou. Zdaleka přitom nejde o jediný známý motiv této nádherné skladby, který pronikl nejen do paměti posluchačů, ale i do světa filmu a televizní zábavy – od Viscontiho adaptace Mannovy existenciální novely Smrt v Benátkách až po komediální sitcom Červený trpaslík.

Symfonie č. 5 cis moll inspiruje po celých sto dvacet od své kolínské premiéry, a není proto velkým překvapením, že její pečlivé nastudování Semjonem Byčkovem přijalo pražské publikum na abonentních koncertech v roce 2021 s mimořádným nadšením. Tehdy pořízené nahrávce přední světový kritik Norman Lebrecht udělil plné hodnocení a označil ji za důkaz, že současný šéfdirigent České filharmonie „udává tempo mahlerovských nahrávek v tomto desetiletí“.

„Nenacházím na této produkci žádnou chybu. Je to tak strhující Mahlerova Pátá, jakou nikde jinde neuslyšíte, a ten naleštěný český zvuk zůstane dlouho v uších. Orchestr je dnes nepoměrně virtuóznější než v předchozím mahlerovském cyklu před téměř půl stoletím s Václavem Neumannem, přesto jeho mahlerovský étos zůstává nenapodobitelný,“ chválí Lebrecht.

Nemenší pozornost si v Mozartově pětadvacátém klavírním koncertu zaslouží Kristian Bezuidenhout. V Londýně žijící světoběžník patří mezi uznávané osobnosti v oblasti historicky poučené interpretace hudby před Mahlerem vrcholící érou romantismu. Přesněji řečeno, svůj přístup raději popisuje jako „historicky inspirovaný“. Nesnaží se totiž o historický „purismus“, ale o autenticitu vůči vlastnímu uměleckému pojetí díla. A za to se mu dostává chvály, ať již v roli dirigenta, nebo pianisty. Několik cen získal například za svůj dosud největší nahrávací počin, jímž je kompletní Mozartovo klavírní dílo u labelu Harmonia Mundi.

Rudolfinum — Dvořákova síň

23. 10. 2024 středa 19:30
24. 10. 2024 čtvrtek 19:30
25. 10. 2024 pátek 19:30

Jak koupíte vstupenky

Online nákup

Pro online nákup budete přesměrováni na web České filharmonie.

Osobně v pokladně Rudolfina

Informace nejen o volných místech podá zákaznický servis České filharmonie.

Prodej jednotlivých vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod. 

Prodej jednotlivých vstupenek na všechny veřejné generální zkoušky:
od 11. září 2024, 10.00

Zákaznický servis České filharmonie

Tel.: +420 227 059 227
E-mail: info@ceskafilharmonie.cz

Zákaznický servis je pro vás k dispozici v pracovní dny od 9.00 do 18.00 hod.