Žádný jiný hudební styl se na polistopadové změny nenaladil tak dobře jako právě shoegaze a nově nabyté svobody doprovázelo ohlušující kytarové zkreslení. Hudební novinář a autor knihy Šeptej nahlas Miloš Hroch nás ve společném pásmu s ambientním hudebníkem Janem Kašparem (Obelisk of Light) a navazující performancí hudebníka Tomáše Kopáčka provedou snovými stezkami 90. let mezi Prahou a Londýnem, které daly vzniknout jednomu z nejvýraznějších období českého nezávislého rocku.
 
Podobně jako české shoegazeové kapely přicházely s novými postupy, které se vymykaly zažitým tradicím, také Kateřina Vincourová experimentovala s formou ve výtvarném umění. Sdíleli stejná východiska ve světě neomezovaném bariérami železné opony a jejich cesty se na oněch snových stezkách i mapách pražských klubů – kde se shoegaze potkával s taneční elektronikou – prolínaly.
 
Těšíme se na viděnou ve čtvrtek 13. listopadu v 18:00. Vstupné je 180 Kč a vstupenky budou k zakoupení před začátkem akce na pokladně Galerie Rudolfinum.
 
Rádi bychom vás upozornili, že kapacita sálu je omezena. Doporučujeme proto dorazit s časovým předstihem.
 
Miloš Hroch
Miloš Hroch je hudební novinář. Spolupracuje s britským časopisem The Wire, serverem The Quietus a týdeníkem Respekt, píše také do deníku The Guardian, časopisu A2 a Deníku N. Pracoval jako hudební redaktor Radia Wave a podílel se na pořadu Špína. Spolu s Karlem Veselým napsal knihu Všechny kočky jsou šedé (Paseka 2020). Působí na Katedře mediálních studií FSV UK.
 
Jan Kašpar
Jan Kašpar je hudebník a zvukový umělec. Působí v několika hudebních tělesech různých žánrů. V projektu Obelisk of Light experimentuje s abstraktními zvukovými krajinami a výbušným sound designem. Komponoval hudbu pro řadu současných umělců, podcastů, či pro internetovou platformu Artyčok.tv. Specializuje se na syntézu zvuku tradičních nástrojů a jejich digitální de-konstrukci.
 
Tomáš Kopáček
Tomáš Kopáček je hudebník, který v posledních letech působil především v projektu Black Tar Jesus. V minulosti se věnoval také uměleckým projektům, kde propojoval hudbu s performancí – například spolupráce s Martinem Kohoutem (The Future Gallery v Berlíně a Futura Gallery v Praze) a Wojciechem Kosmou (Karlin Studios).